Der blev løbet lidt intervaller den anden dag – og det gik som bekendt ok, men for pokker det er hårdt at løbe!. Herefter har jeg trænet 1/2 times Yoga tirsdag for at styrke min “core”. Onsdag cyklede jeg så 40 minutter, for lige at løsne musklerne lidt op efter min første løbetur mandag (tiltrængt!!) og i dag, torsdag, stod den så på den store indledende test. 3 km ud i et. 

Af Uggi Kaldan | Foto Uggi Kaldan 

Hvordan gik det??

Min målsætning var et sted mellem 15 og 20 minutter, hvor 15 minutter ville være en absolut godkendt første tid på 3 kilometer, efter ikke at have løbet i mange år, og 20 minutter ville være skuffende, men dog heller ikke overraskende. Ville også være fedt at komme under 15… men realistisk?? Well, jeg anede faktisk overhovedet ikke hvor jeg stod, for at være ærlig.

Som det ses på grafen herunder så var min opvarmning 100% sikkert for kort. Jeg luntede simpelthen én omgang på Viby Station (400 meter), herefter en lille pause, og så igang. 2 – 3 omgange i mere roligt tempo havde været bedre. Endnu bedre om jeg havde cyklet 30 minutter hjemmefra tænker jeg, da jeg bedre kan varme musklerne igennem på cyklen end ved løb på nuværende tidspunkt. Svært at varme grundigt op, når man ryger i rød zone, selvom man lunter….

Under selve testen var der et par gange hvor jeg måtte sætte farten lidt ned, for lige at få pulsen under kontrol, så jeg kunne nok med fordel have startet lidt mindre hårdt. Omvendt synes jeg egentlig min puls er nogenlunde jævn hele testen igennem (som det ses på grafen herunder), så det havde nok ikke gjort en gigant forskel i sluttiden.

Men pace er faktisk også rimeligt jævn. Der var en del vind i dag, så særligt til sidst løb jeg lidt langsommere i modvind, og lidt hurtigere i medvind, men igen, grafen viser egentlig et nogenlunde jævnt pace (synes jeg).

Med en snitpuls på 179 (maxpuls 192) så synes jeg i hvert fald at jeg fik fyret den af, både jævnt og hårdt.

Konkurrencetid: Gæt hvor hurtigt (langsomt) – jeg løb!

I stedet for at afsløre hvor hurtigt jeg løb, så synes jeg istedet I kære læsere skal gætte, og det synes de gode folk hos X-bionic også – så de sætter et par løse ærmer på højkant til vedkommende der kommer tættest på med sit gæt. Er der flere læsere med samme gæt som er tættest på / rigtigt, så står den på lodtrækning.

Der er også et par læsere der har spurgt om et program. Vi “afslører” de første 2 uger af programmet vi følger, sammen med vinderen af konkurrencen i morgen. Skulle du have lyst til at hoppe med på et 6 ugers løbeprogram (måske endda længere) – måske endda noget cykeltræning til foråret, så overvej at tegne abonnement hos iDPOET. Det koster kun DKK 99,- om måneden, ingen binding.

Til den pris får du et fint program, 100% magen til det AoC følger, inklusive korrektioner undervejs, alt efter hvordan dine træningspas går, det kan vi kun anbefale.

iDPOET personlig træner

Hvad så nu?

Efter 3kms testen går Malik fra iDPOET ind og ser på den tid jeg har løbet (og som du skal forsøge at gætte) – og så sætter han nogle træningszoner til mig, som jeg skal bruge i det senere program. Det gør han naturligvis også for dig, hvis du altså hopper på hans service.

Så får vi at se hvordan træningen kommer til at se ud og hvordan det kommer til at gå. Om 4 uger tager jeg så 3km testen igen, og ser hvad der er sket med løbeformen, men endnu mere sjovt (for mig) om 6 uger hopper jeg ud på 85km cykeltur, med de samme drenge som sidst, og så ser vi hvad der mon er sket med cykelformen!?

GAME ON!

AoC Running Partners 2017 Suunto X-bionic iDpoet ON running