Min cykelhandler var ikke i tvivl…

Bikebuster i Aarhus er en fed butik, det siger jeg ikke bare fordi jeg er så heldig at afløse dernede en gang imellem, men også fordi ekspedienterne ikke er sleske og bare taler én efter munden, her får man råt for usødet, god betjening.

Om man så lytter til de gode råd, det er så en anden sag. I dag skulle jeg have nyt styrbånd, efter at det andet var knækket, på min tur til Silkeborg for nylig i snestorm… jeg var lige nede og bide i en kantsten med mit knæ, og cykelstyret ville åbenbart lege med, styrbåndet var i hvert fald revet over… Nå, så fik jeg også lige nævnt den historie én gang til… ja jeg var ude og køre i helt VILDT seriøst dårligt vejr, ja jeg synes det det var lidt sejt… lad os komme til sagen.

Der skulle altså nyt styrbånd på cyklen…

Jeg smed kækt en pakke rødt styrbånd på disken, hvorefter jeg fik en mindre svada om hvor meget jeg ville blive til grin ude i et cykelfelt for dét valg, havde jeg ikke været redaktør på AltomCykling.dk havde jeg naturligvis lyttet, men som redaktør bør man være nysgerrig og undersøge den slags , så jeg købte naturligvis det røde bånd, og som det ses her overfor, er det blevet monteret på min fine røde vinter-Cross-Slæde.

Lidt internet research viser at gutterne med alle reglerne hos Velominati.com ikke er afvisende overfor farvet styrbånd, men de mener dog at hvis man er det mindste i tvivl, så gå – “black, black, black”…  men hvad synes I derude… kun sort styrbånd? til nød hvidt, hvis man næsten kører ligeså hurtigt som Merckx?

Er farvet styrbånd ok hvis bare det matcher cyklen eller decalls som jeg har gjort, er det ok hvis bare styrbåndet matcher sadlen? – eller er der ingen regler, og skal man bare gå hipster amok og sætte babyblåt styrbånd på sin orange special edition S-Works Aero 2014?… herunder illustreret med lidt hurtigt photoshop.

Ordet er dit…

2014-Specialized-S-Works-Venge-road-bike01_Aero

2014 Specialized S-Works-Venge Aero