Grus. Landeveje. Nye veje. Eventyr. Det er ikke navnet det betyder noget, men mulighederne det åbner op for. Uanset om det handler om at tilgå fjerne områder eller blot for at komme væk fra trafikken, er flere folk begyndt at kombinere grus og asfalt for at få deres daglige fix.

PRESSEMEDDELSE 

Der er mange der er åbne for fortolkning når det gælder om at bygge den “perfekte” gravel bike. Fra tilpasset landevejsrammer til mekaniske affjedringskomponenter udviklet fra mountainbikes, har fokus på dette område ofte været lidt sløret. Off road eller on road? Vælg en, for du kan ikke få begge. Indtil nu.

Søgningen efter en cykel der er adræt på det jævne og stabil på det ujævne har inspireret Canyon til at finde punktet mellem fart og komfort. Den helt nye Grail er deres mest eventyrlystne landevejsudvikling nogensinde, med en ny “alle kneb gælder” tilgang til design og udvikling for at skabe en cykel der vender hoveder og åbner op for en helt ny verden af kørselspotentiale.

Komfort var det område hvor Canyon ingeniørerne satte barren højt for at give Grail dens kompetencer i alle terræner. For at hjælpe med at neutralisere forøgelsen af stød og vibrationer der rammer i det øjeblik du drejer af asfalten, kom de op med Hover System. Med fokus på nøgle berøringspunkter inkluderende et i sandhed unikt integreret cockpit, dokumenteret VCLS 2.0 sadelpindsteknologi og de seneste dæk og fælg systemer, er Grail bygget til at flyde hen over ujævne overflader dagen lang, uden at gennembanke rytteren.

Grail’ens mest iøjefaldende element er Hover styret. Dens unikke dobbeltdækker konfiguration er født til bedre at imødekomme rytterens krav til et styr der er eftergivende på toppen for tilført komfort når man cruiser rundt på ujævne overflader og stivere i bukningen ved spurter eller nedkørsler. Det flydende Flex område udnytter carbons elastiske egenskaber for blidt at aflede og absorbere stød og vibrationer der bliver overført gennem rytteren. Hover Bar tilføjer kun 120 g. til et konventionelt cockpit setup og er lettere end alternative affjedringssystemer og kommer fri for vedligeholdelse eller pålidelighedsbekymringer.

Flere features på Grail tager rytterkontrol til et højere niveau. Dens øgede akselafstand skaber en super stabil kørsel, mens de mountainbike inspireret cockpit dimensioner med korte og effektive frempindslængder og bredere styr leverer den nødvendige smidighed når det bliver teknisk. Alle Grail modeller kommer udstyret med 40 mm. Schwalbe G-ONE Bite dæk matchet med en tubeless ready fælg med indvendig minimumsbredde på 22 m. der giver ryttere mulighed for at køre med lavere dæktryk for større trækkraft.

For at skabe en cykel der er så god både på og af vejen som den er, anvendte Canyon ingeniører deres store ekspertise i at udvikle løbsvindende carbon performance for at holde vægten nede og stivheden oppe. I en størrelse medium, har topmodellen Grail CF SLX rammen en vægt på blot 830 gram og den er stadig stærk nok til at kunne klare straffene der kommer når man kører off-road. Shimano geargruppe med nye lave 1:1 gear ratio tilbyder en stor rækkevidde der skal bruges til at takle varieret terræn uden at man skal arbejde med store spring fra gear til gear. Sidst, for ryttere der trives ude i det fri, har Canyon parret op med Topeak og kommet op med et let og robust oppaknings setup skræddersyet specifikt til Grail.

2018 Grail serien kommer i seks modeller: Fem Grail CF SL modeller er nu tilgængeligt til bestilling inklusiv en kvindespecifik model, med Grail CF SLX i toppen af rækken. For at finde ud af mere omkring cyklen, gå til www.canyon.com/grail nu.