Efter en ret skidt uge, rent træningsmæssigt, så skal der igen køres løb i weekenden.

I tirsdags formåede jeg at køre mig selv sukkerkold (fik slet ikke nok/ordentlig mad inden træning), og onsdag var benene slet ikke til stede, torsdag stod den på 24-timers vagt, så her er der naturligvs ingen træning, ikke en optimal optakt.

Selvom ugen har været lidt træls, er det stadig med vældig stor optimisme, at jeg går ind til weekenden. Særligt når det sidste licensløb man kørte kastede en sejr af sig, så bør man vel også kun være optimist.

Jeg er udemærket klar over, at weekendens resultater gør, at mange nu vil kigge meget på mig, hvilket er helt naturligt. Dog får dette ikke mig til at køre anderledes. I hvert fald ikke i Hobro.

Hobro, 3 omgange, 79,5 kilometer, 558 højdemeter:

hoejdeprofil hobro licens cykling 2015 © AltomCykling.dk

Jeg har aldrig kørt Hobro, så min kendskab til ruten kendes kun via de mennesker, som jeg kender, hvor jeg har forhørt mig hos.

Men jeg må da sige, at efter hvad jeg har hørt, så er ruten ikke ligefrem skabt til mig! Op og ned det meste af dagen, og samtidig skulle der være én ret lang bakke, som samtidig skulle være rimelig stejl. Ikke optimalt for en sværvægter!

Hvad der taler til min fordel er så at distancen kun er 79,5 kilometer, hvilket gør at løbet længde (tiden) ikke bliver mere end knap lidt over 2 timer. Samtidig ser det ud til at komme lidt jævn hård vind, hvilket kan redde lidt også.

Så det er med lidt blandet optimisme at jeg går ind til løbet. Point skal der på kontoen, men jeg tror ikke det bliver til ret mange, desværre.

Næstved, 3 omgange, 90 kilometer, 567 højdemeter

hoejdeprofil Næstved licens cykling 2015 © AltomCykling.dk

Endnu en rute, som jeg aldrig har kørt. Denne gang dog af en lidt mere rimelig grund, at jeg kun har kørt 2 sjællandske licensløb i mit voksne liv.

Dog har jeg både fået lavet højdeprofil gennem RidewithGPS og samtidig set ruten på YouTube, og jeg synes det ser lovende ud. Det ligner ikke umiddelbart, at der er nogle voldsomme bakker på ruten, med ifølge RidewithGPS så skulle maks stigningen på hele ruten være omkring 3,5 %. Selvom ruten egentlig indeholder lidt flere højdemeter, så bør bakkerne komme noget mildere end Hobro.

Det som selvfølgelig er svært at spå om, er styrken hos konkurrenterne. For jeg kender ikke så mange af dem. Jeg vil selvfølgelig holde et vågent øje med de ryttere fra Sjælland, som kørt godt i det nordjyske, andet kan jeg ikke gøre.

Modsat Hobro, vil jeg mene at jeg kan være med til at køre om sejren her. Det kræver selvfølgelig lidt held, og styrke, så vi må se hvad det ender op med.

“Jamen, hvorfor vil du så op i B?”

Dette spørgsmål har sjovt nok presset sig på ved flere af klubkammeraterne, konkurrenter, og ikke mindst hos mig selv.

Faktisk, så ved jeg det ikke. For lige at pensle reglerne ud for dem som ikke kender dem; ved 16 point KAN man lade sig rykke op, og ved 24 point SKAL man rykke op, og jeg har 10 point nu.

Man kan sige at jeg skal lave en Top 2 i Hobro (nøj, det rimer sgu!), før at Næstved ville være aktuel i B-klassen. Dog tror jeg nok at jeg bliver i C, uanset Hobro-resultatet.

Jeg tror at konklusionen må være, at jeg tager beslutningen NÅR jeg har sikret mig minimumspointene. Derved vil jeg ikke love at jeg kører B i Skive om 2 weekender, selvom jeg skulle gå hen og sikre nok oprykningspoint i weekenden.

Og psssst til konkurrenterne! Hold øje med Frederikshøj CC på lørdag. De ser ud til at stille mange op! ;)