Ja, jeg ved godt der ikke har været nogle forventninger så det kan vel være svært at sige om jeg levede op til forventningerne.
Men forventningerne var ikke til stede. Ruten så hård ud og vi skulle køre 116 kilometer hvilket jeg var i tvivl om jeg kunne holde til? Og så i den varme vi fik på 24 grader!
Men det gik faktisk ganske fint. Jeg fik en punktering efter 90 kilometer og fik derfor ikke noget resultat – det havde jeg måske heller ikke fået alligevel.
Grenaa:
Løbet startede mere eller mindre med en bakke efter 200 meter eller deromkring. Jeg besluttede at jeg ville se første omgang an, før jeg ville begynde på noget. Allerede efter 7 kilometer slap udbrudet, der skulle holde hjem, væk. I den sad der bl.a. 2 Aarhus-ryttere, Eskil Vammen og Martin Wang Hjørnegaard, og en Randers-rytter, Jesper Kael.
Og i feltet sad 4-5 Randers-ryttere og 4-5 Aarhus CK-ryttere. Og så blev alt bare lukket der forsøgte at gå efter, eller sørgede de for at alt samarbejde brød sammen. Så allerede efter første omgang opgav jeg simpelthen. Ikke at jeg opgav at få point, men jeg opgav at vi skulle hente udbrudet.
Det blev simpelthen for svært, når næsten halvdelen af det ca. 20 mand store felt er 2 “hold” der har folk med fremme. Så det blev hurtigt et halvkedelig cykelløb, hvor når en Randers-mand stak af, så forventede feltet at Aarhus lukkede hullet og omvendt. Stak der en Randers OG en Aarhus, så lukkede resten af feltet med det samme. Og kom der nogen afsted uden et af det 2 “hold”, ja så blev det lukket.
Så jeg tog en beslutning om at blive i feltet indtil spurten, og se om man kunne tage et af de sidste point. At rykke hele tiden, ville være spildte kræfter. Troede jeg da!
Casper Skaarup, Fredericia CC, viste nemlig at det ikke skulle være sådan. På 3. omgang (ud af 4) kom han afsted med en anden rytter. Fedt for Casper der virkelig har været tæt på de skide point flere gange. Jeg kan godt afsløre han fik det ene point for sin indsats. Men hvis man ikke tør satse, så vinder man sjældent noget i vores sport.
Da vi kørte ud på sidste omgang skete det så, at jeg punkterede. Jeg havde åbenbart fået en siver på mit baghjul for da vi ramte et sving fra en stor hovedvej, ind på en mindre vej, opdagede jeg det… ved at baghjulet skred ud, og jeg røg af vejen, og ud i noget græs. For det første så var det pisse heldigt at jeg ikke røg på røven, og for det andet, at jeg ikke rev andre med mig. Hvordan jeg holdte cyklen oppe fatter jeg stadig ikke. Held og måske lidt dygtighed, hehe.
Men det gav 90 kilometers god træning. Sådan kan man se på det. Formen er ved at være tilbage, for jeg sad relativt nemt med henover bakkerne, selvom det kneb lidt til sidst i løbet, hvor det gjorde ondt. Men havde på fornemmelsen, at mange af de andre havde det på samme måde. Jeg kan stadig ikke gå helt dybt i mine ryk, og de kommer nok heller ikke først efter sommerferien. Men jeg tror stadig på at jeg kan lave i hvert fald 1-2 point mere i sæsonens sidste 2 løb i Holstebro og Odense.
Løbet blev for øvrigt vundet af Eskil Vammen, der i imponerende stil kørte solo, med ca. 2 minutter til klubkammeraten Martin Wang. Jesper Kael blev 3’er. Vammen er nu B-rytter, så ham slipper vi for! ;)
Forventninger til Sydjysk mesterskab:
På tirsdag skal der køres Sydjysk Mesterskab for de SSC-klubberne, Tønder, Bov, Rødekro, Esbjerg, Haderslev, Kolding, Vejen og Sønderborg (håber ikke jeg har glemt nogen).
Selve løbet har samlet præmierække. Dvs jeg skal køre i felt med A-klassen, B-klassen, min egen C-klasse, H40 og Junior. Den samlede præmieklasse er jeg i første omgang ligeglad med. Jeg vil bare vinde det mesterskab i C-klasse, så jeg kan kalde mig Sydjysk Mester. Ligesom jeg gjorde i D-klassen sidste år.
Jeg frygter kun trioen fra Rødekro, Henrik Kücken, Jimmy Nielsen og Patrick Behrens. Men jeg meget i tvivl om hvem af dem der rent faktisk stiller op. Så derfor kan det blive svært at bedømme, hvordan jeg står. Men jeg sætter baren på det højeste og siger: Jeg vil vinde! Jeg tror jeg ville blive skuffet over andet, selvom konkurrencen er hård. Ruten er forholdsvis flad, og indeholder så vidt jeg ved, mange af de samme veje som der blev kørt licensløb på.