Løbsrapport fra Frederiksberg El-løbet og Frederikshøj-løbet

I torsdags og søndags var der cykelløb igen. Denne gang blev det med comeback i den danske A-klasse, hvor jeg slet ikke anede hvor jeg stod. Forskellen på A og B er enorm, og jeg var mere end tilfreds, hvis jeg blot kunne komme med feltet hjem, og udfylde min rolle for teamet. Torsdag var det i Lejre hvor PI København holdte løb, og søndag i Lystrup var det Frederikshøj CC der havde løb… og hvor 500 meter fik afgørende betydning for hele racet.

 

AF JEPPE TOLBØLL / FOTO: CYKELFOTO

 

PI Københavns løb, 8 OMGANGE, 138,4 KILOMETER, 992 HØJDEMETER

Konen og jeg kom til Sjælland forholdsvis tidligt, for at kunne se ruten, men også for at kunne skyde lidt billeder, hvilket passede mig super godt. Jeg indrømmer, at det hele var med en vis nervøsitet, at jeg så frem til løbet. At vi lige fik kørt ruten igennem to gange i bilen gav mig lidt mere ro.

Derefter kørte vi hen til Team Give Elementer-campen og snakkede taktik, samtidig med at regnen så stille og rolig begyndte at pible frem.

Ruten beskrevet, og min rolle.

På ruten startede man ud i en medvind de første små 3,5 kilometer. Herfra fulgte der en stor hovedvej de næste 6,8 kilometer hvor vinden ville komme fra højre side. Herefter ville vi vende rundt – hvor vinden så kom fra venstre – og køre næsten hele vejen tilbage, af veje som gradvist blev mindre og mindre, og specielt stykket fra 14,2 til 15,2 kilometer var ret vilde, hvor vi kørte ned af, mod et par zigzag-sving, hvor vejen blev rigtig smal. Derfra var der en lille kontrabakke, og så ellers sidevind resten af vejen indtil mål.

Før løbet havde vi en lille briefing af vores sportsdirektør Henrik Nielsen. Vi var oprindelig 7 mand tilmeldt, men Jakob Bødker var røget i corona-isolation, så vi var pludselig nede på 6 mand, og med vores bedste sprinter ude. Et par af vores ryttere fik beskeden på, at søge de tidlige udbrud, mens andre skulle vente til cirka halvvejs. Min rolle blev en fri rolle. Det passede mig fint, i forhold til at finde fodfæste i A-klassen!

Som et lille hold skulle vi selvfølgelig ikke påtage os noget ansvar, og måtte kigge efter de store hold. Her var blandt andet coloQuick med 10 ryttere til start, Team IBT – BH Carl Ras med 13 ryttere, Team CO:PLAY Giant med 13 ryttere og Team BHS – PL Beton Bornholm 10 ryttere.

Klar, parat, start!

Starten gik, og jeg havde fået placeret mig ret godt fremme allerede i startboksen. Noget af den helt store forskel på A og alle andre klasser, er at der bliver kørt så utroligt tæt af ALLE ryttere, og at tempoet er højere konstant. Det var jeg mentalt klar på, og kunne heldigvis holde mig rimelig godt fremme det meste af tiden. Positionskampen var heldigvis ikke hidsig, og da vi ramte sidevindsstykket lå jeg godt fremme, og i læsiden. Der var en del angreb i fronten, men jeg holdt mig i ro, da jeg lige ville mærke det hele efter. Hvis jeg kørte som jeg ville have gjort i B-klassen så ville jeg ikke holde 1,5 time. Derfor kan der ikke berettes meget fra 1. omgang, ud over at jeg fik holdt mig godt fremme, hvilket var mit eneste fokuspunkt.

Da vi kørte ud på 2. omgang regnede det mere end i starten, men ikke noget vildt. Det gjorde ikke mig noget, for jeg frøs heldigvis ikke. Igen fik jeg placeret mig godt i læsiden på hovedvejsstykket i sidevinden. Jeg begyndte at få lidt mere mod på at gå med i angreb, og var med i lidt, men ikke noget der rigtig blev seriøst.

Dog var der pludselig et moment på de små veje. Jeg var kørt frem til 15. position og feltet havde lige været strukket godt ud på grund af sidevinden. Pludselig så jeg Team Sparekassen Vendsyssels’ Morten Gadgard ligge an til et angreb. Jeg gled over på hans hjul og fik nærmest et gratis lift væk fra feltet, og da jeg kiggede tilbage havde vi fået et ganske pænt hul. Vi tog skiftevis et par hårdere føringer, før Gadgaard påpegede, at der kom en gruppe bagved på 4-5 ryttere, som vi lige skulle vente på. Det gjorde vi, og pludselig var vi en god gruppe ryttere, der havde slået hullet. Desværre ville alle ikke bidrage til føringsarbejdet, og derfor gik tempoet ud af gruppen, og kort efter var vi kørt ind igen.

Herefter gik jeg længere ned i feltet og besluttede mig for igen, at slappe af. Samtidig fik jeg et overblik over hvem fra Team Give Elementer der stadig var med. Jeppe Falk, Thomas Bilde, Anders Bjørn Jørgensen og Gustav Dahl var alle med endnu, mens Nicolai Zinck var røget af. Jeg fik kommunikeret, at de også måtte holde sig lidt til, for det var primært Anders, Gustav og jeg der havde forsøgt at gå med i noget.

Resten af 3. omgang, og det halvdelen af 4. omgang gik for mit vedkommende kun ud på, at spare så mange kræfter som overhovedet muligt. Pludselig på næsten samme sted, hvor Gadgaard angreb omgangen før, skete det igen. Et felt der tøvede og en BHS – PL Beton Bornholm-rytter angreb. Jeg gik med, og da jeg endelig kiggede bagud, så var der også en Team CO:PLAY Giant-rytter, samt en coloQuick-rytter! Altså én rytter fra de store dominerende hold… og så en fra Team Give Elementer, haha. Alle tog deres føringer, og jeg nåede faktisk, at tænke, at det her måske var et udbrud der fik lov til at få lidt snor. Desværre så blev det heller ikke til noget for alvor, og efter to minutters tid var det lukket ned. Det var dog tydeligt, at der var sket et eller andet bagved for vi var måske 20-25 mand i front-gruppen, men selvom der blev råbt, at der var hul, så var der ingen af holdene der tog ansvar, og det gjorde jeg naturligvis heller ikke.

Momentet hvor gruppen bagved fanger os.

Det hele blev samlet nok engang, og jeg kørte godt ned i feltet og puttede mig. Min angrebslyst var ved, at forsvinde i takt med at jeg trætheden også blev større.

Mens jeg lå godt nede i feltet så jeg en større gruppe på 5-6 ryttere slippe væk ude foran, men jeg var faktisk lidt ligeglad nu. Jeg så at Morten Gadgaard var med, sammen med en holdkammerat, og Mathias Matz fra Team CO:PLAY Giant, og en rytter fra Team BHS PL – Beton Bornholm. Hvem de andre var kunne jeg ikke se.

Jeg havde nok brugt for mange kræfter og halvdelen af løbet var endnu ikke kørt. Herfra skete der ikke det store for mit vedkommende. Det næste dramatiske moment kom på slutningen af 4. omgang. Jeg mener, at coloQuick havde forsøgt sig med lidt sidevindskørsel, som havde strukket feltet lidt ud. Det havde ikke rigtig lykkedes, at knække feltet, og da de slap gassen omkring de snoede vejede, og indsnævringen, kørte der en lille gruppe væk på 10-12 ryttere. Det blev dog hurtigt lukkede på den lille kontra bakke, hvor der samtidig kom en modkørende bil. Den kombi af bilen, og at rytterne der var blevet hentet forfra havde sat farten ned, samtidig med at feltet kom med høj fart bagfra, gjorde at en rytter vist drønede direkte op bag i en anden, og det udløste et styrt der først sendte en Herning-rytter i jorden, sammen med en coloQuick-rytter. Opbremsningen i feltet gjorde så, at en O.B. Wiik-rytter også røg ned. Jeg selv lå lige bag ved, ved siden af Gustav Dahl fra Team Give Elementer. Jeg fik bremset ned og kørt udenom uden dramatik, men Gustav – som også er en god crossrytter – fik brugt sine skills, og lavede en redning, hvor han nærmest driftede på baghjulet og fik den reddet!

Drama!

Heldigvis kom ingen alvorligt til skade, og ingen i feltet udnyttede det store kaos lige efter, og det hele blev stille og roligt samlet igen.

Herefter brugte jeg ikke meget fokus på selve løbet, og mit eneste mål var nu, at komme med hjem til målstregen og se hvad det kunne ende med. Jeg hørte lidt folk snakke om, at coloQuick også havde fået en rytter med ude foran og min umiddelbare tanke var, at nu var løbet ligesom lukket ned, og at det bare var jævn og nem kørsel til mål, som det nogle gange kan være i A-klassen.

Det skulle vise sig, at være både sandt og forkert. For allerede omgangen efter – på 5. omgang – fangede vi en del ryttere fra udbruddet, som åbenbart var splittet op. Jeg lå faktisk for langt tilbage, og var ikke interesseret eller opmærksom på det, men der i blandt var der nok den coloQuick-rytter som var nået med ude foran. For pludselig satte hele holdet sig frem, og begyndte at arbejde. Så det blev den jævne høje fart, det næste lange stykke tid, men ikke fordi løbet havde sat sig! Nu var coloQuick på en mission, og de ville køre det udbrud ind. Og da Team CO:PLAY Giant ikke hjalp dem, måtte de stadig have Matz ude foran.

Så faktisk gik hele 6. og 7. omgang med at coloQuick påtog sig ansvaret, mens hele Team CO:PLAY Giant og Team BHS – PL Beton Bornholm lå lige efter i feltet. Jeg prøvede selv, at holde mig oppe hos dem, uden dog at mixe mig i deres “grupper” og gøre mig upopulær. Det var der ingen grund til, og det var aldrig så kritisk, at man blev nødt til at klemme sig ind. På 7. omgang var det dog som om, at der kom snor i udbruddet, og nu virkede det som om at det var et spørgsmål om tid, før de var hentet. Gustav Dahl var henne ved mig, for at høre hvordan mine ben var i forhold til en sprint. Jeg svarede, at jeg troede de var fine, men jeg lige måtte se på sidste omgang. Jeg har før prøvet i A-klassen, at mine ben pludselig forsvinder. Det skyldes naturligvis den ekstra distance, og et niveau der er noget højere end i B. Så jeg var ikke meget for at melde gode ben, hvilket jeg dog skulle have gjort. Jeppe Falk var faldet af, og vi var Gustav Dahl, Anders Bjørn Jørgensen, Thomas Bilde og mig tilbage. Jeg ville nok være det bedste kort i en sprint, så jeg burde have påtaget mig ansvaret, og bedt om hjælp til at beskytte mig.

På 8. omgang blev det hele samlet, og der blev igen angrebet lidt hist og her, men det virkede som om, at coloQuick var i kontrol. Positionskampen spidsede også til, og jeg var dog ret god til at finde gode hjul. Jeg holdt mig meget i nærheden af Nicolai Brøchner fra coloQuick, som havde holdkammerat Oliver Wulff Frederiksen siddende på hjulet. Faktisk kom jeg næsten lidt for tæt på, i en rundkørsel og fik lidt fortjent en lille kommentar fra Oliver. Heldigvis blev min kørefejl aldrig farlig.

En Team BHS – PL Beton Bornholm stak af, og fik hullet, men det virkede mest som en aktion for at sørge for, at hans holdkammerater ikke skulle arbejde i feltet, og tvinge coloQuick til at ofre folk. Da vi ramte de sidste 6 kilometer på de små veje spidsede positionskampen virkelig til. De tre store teams i dag, coloQuick, Team BHS – PL Beton Bornholm og Team CO:PLAY Giant var alle i gang med, at køre deres leadout. Jeg lå selv i læsiden i forhold til vinden, men det var samtidig den side, hvor der var allerflest ryttere, og jeg kæmpede med, at komme frem. Lige inden vi ramte de snævre veje fik jeg klemt mig på BHS – PL Beton Bornholm-toget og ind på store Frederik Irgens hjul. Det var altså ikke helt dumt. Dog var jeg uopmærksom et lille kort øjeblik, og så missede jeg hjulet og Sebastian Ryttersgaard, Team Sparekassen Vendsyssel, stjal det sammen med sin sprinter Søren Vosgerau. Jeg lå nu for langt tilbage, men ville heller ikke ud i vinden med blot 2 kilometer igen, for fandt jeg ikke et hjul, var det slut. Rundt i sidste sving tabte Vosgerau dog hjulet på Ryttersgaard, og jeg sad fastlåst bagved. Jeg prøvede dog, at bevare optimismen. Hvis jeg antog at halvdelen af coloQuick- og CO:PLAY Giant-rytterne var leadout, så skulle jeg “bare” slå dem og holde et par ryttere bag mig, så var top 15-20 stykker nok sikret.

På de sidste 1000 meter skete der så noget rigtig lort! Jeg lå vel i 25.-30. position. Nogle foran mig slap pludselig hjulet i sidevinden, og der opstod et hul, som ingen ville lukket. Jeg overvejede et splitsekund, at prøve, men vidste at det ville være min død. Jeg fik kørt mig lidt frem og fandt Alexander Salbys, coloQuick, hjul og bad til, at han ville lave noget panik og lukke den. Det gjorde han dog desværre ikke. Oppe foran var nogle af leadout folkende slået ud, og de fyldte godt på vejen. Med 700 meter igen angreb Salby på indersiden, mens jeg besluttede mig for at tage ydersiden. Til mit held var det den helt korrekte beslutning, for jeg tror at Salby blev bremset lidt. Herfra var det bare verdens grimmeste og siddende munkerspurt. Der var ikke noget med at se tilbage, eller stoppe. Jeg skulle bare over den skide målstreg, og se om jeg kunne sikre top 20.

Verdens grimmeste spurt, med syre op over begge øre!

Jeg overhalede flere leadout folk, og på stregen kom Søren Vosgerau forbi mig. Jeg tror faktisk at jeg blev 2’er i den gruppe som ikke kom med da det knækkede med 1000 meter igen. Det var jeg faktisk ganske tilfreds med. Jeg kunne dog slet ikke overskue hvor jeg var endt, for havde ikke talt hvor mange leadout-folk jeg havde overhalet. Jeg skød selv på top 20 med lidt held.

Da jeg kom hen til Team Give Elementer-campen stod konen; “Du blev sgu nummer 15!” sagde hun. Hvad? Jeg kiggede på nogle af de andre ryttere, der bekræftede! Okay, det var langt bedre end forventet, og det gav sågar point på kontoen. Det er kun 2. gang, at jeg laver point i A-klassen, og faktisk noget jeg er rigtig stolt af. Det er kun nogle af mine sejre i B-klassen der kan overgå den følelse.

Når jeg nu skal være bagklog, så er jeg tilbage til det med at påtage mig ansvar; Jeg skulle have meldt ud til de andre fra Team Give Elementer, at jeg var klar. Hvis én af dem kunne have kørt mig 5 positioner længere fremme, så var jeg måske kommet med da den knækkede, og så tror jeg, at top 10 havde været realistisk.

Omvendt, så var det ærgerligt at vi ikke havde haft Bødker med. Jeg ville have elsket, at have kørt leadout for ham, og tror godt, at jeg kunne have fået ham i nærheden af top 10.

Efter løbet tog vi tilbage til Haderslev, da jeg skulle arbejde 24-timers vagt fredag, og derfor ikke skulle køre lørdag til ABC’s løb, men først kørte igen i Frederikshøjs løb om søndagen.

Resultater her: https://www.sportstiming.dk/event/8506/app/results?round=38537
Strava-data her: https://www.strava.com/activities/5291343911/overview
TrainingPeaks-data her: http://tpks.ws/QAW7JBULRHZSDTI4FEYTRMETSU

 

FREDERIKSHØJ, 10. OMGANGE 123 KILOMETER, 720 HØJDEMETER

Vi ankom til løbet, konen og jeg, og fik set ruten, før vi mødte med teamet. I dag havde vi fået Jakob Bødker med, der var ude af coronaisolation, mens vi desværre havde mistet Anders Bjørn Jørgensen, der i fredags styrtede og slog sig pænt meget. 1,5 uges pause mindst, hvis hjernerystelsen har fortaget sig.

Min rolle blev at samle tropperne gennem løbet, selv måske søge lidt udbrud, og skulle det hele ende samlet, så var min rolle at beskytte Bødker og prøve at sætte ham op til spurten.

Løbet startede lidt spøjst. Der blev ikke rigtig angrebet så hårdt, og jeg øjnede chancen for at starte ballet. Dog nåede jeg kun lige op til fronten, før der blev råbt af mig, at vi lige skulle vente, da førerbilen altså manglede! Jeg stoppede og lavede lidt sjov med det. Og hvad skete der så? Jo, coloQuick angreb og så var løbet alligevel i gang. Typisk, haha!

Angrebet blev dog ikke rigtigt til noget, men der var ellers gang i den. Jeg prøvede virkeligt, at holde mig fremme da alle veje var ret smalle, og jeg vidste, at det ville være svært at komme frem igen. Der var mange angreb og det var ganske hårdt, men forholdsvis overkommeligt. Sidst på ruten ventede der en stejl lille knold, og en længere stigning. Begge burde ikke volde mig problemer, men jeg ville omvendt stadig gerne ind på den stejle af dem, i ret god position.

Da vi ramte Randersvej var der flere ryttere der søgte over i modsatte vejbane, og jeg er heller ikke for fin til at indrømme, at jeg fulgte de hjul der var og røg også selv over midterstregen. Og vi havde faktisk fået at vide, at vi ville få lukket løbet hvis det skete!

Da vi ramte den lille knold kom jeg rimelig godt ind på den, og kom også over uden de store problemer, ligesom hele feltet også gjorde. Op mod mål var det også ret nemt, og der var stadig en masse angreb. Jeg var ikke med i så meget på 1. omgang, da jeg lige ville have kroppen i gang, og bare koncentrere mig om, at have en god position.

“Dette er en advarsel!”

Ved mål blev feltet dog stoppet ind. Vi fik en skideballe, og Jesper Laustsen fra Frederikshøj gav A-klassen én advarsel, og sagde at hvis det skete igen, så pillede de alle A-ryttere ud.

Derefter blev løbet sat i gang igen, og angrebene startede også igen. Alle kørte bare offensivt, og ingen ville lade nogen slippe væk. Team Give Elementer var ret godt repræsenteret, og vi havde næsten altid nogle med i front. Specielt Gustav Dahl, Thomas Bilde, Jakob Bødker og jeg var med. Det var virkelig fedt, at vi konstant var på forkant med tingende, og det virkede pludselig, som om at der bare skulle den rette gruppe til, og så ville folk køre væk. Det var i hvert fald nemt nok, at skulle danne bred front på vejene.

På Randersvej lå jeg i en god position og kunne konstatere, at ingen ryttere foran mig krydsede stregen. Herfra gik omgangen nærmest som den første, men vi blev da heldigvis ikke stoppet, og vi kørte ud på 3. omgang. Hele 3. omgang var en stor angrebsfest, og en ordentlig tur i cykel-vaskemaskinen. Forstået på den måde, at man var med i et par angreb, og så blev man hentet, hvorefter at der blev kørt kontra, og flere og flere kørte nu med. Derfor røg man også længere tilbage i feltet ved kontraer, og så skulle man bruge et par kilometer på at komme frem igen i det 80 mand store felt. Så frem og tilbage hele tiden.

Ude på 4. omgang skete der endelig noget der virkede meget lovende. Kort før vi ramte Randersvej, var vejene lidt smalle og snoede. De andre gange vi havde kørt der, havde man skulle bremse hårdt op. Jeg fandt dog et godt moment og angreb. I det næste to sving til henholdvis venstre og højre (ud på Randersvej) rørte jeg ikke bremserne, og fyrede den bare af. Cirka halvvejs på Randersvej slog jeg ud, da jeg troede at feltet var lige bagved, men til min store overraskelse var der stor splittelse, og jeg fik klemt mig med på hjul igen, i en gruppe der nu var på omkring 10-12 mand. Mads Andersen fra coloQuick tog en ordentlig herre-føring på næsten 700-800 meter før han fik en BHS – PL Beton-rytter frem. Jakob Bødker havde også klaret cuttet, og det lignede at alle hold var repræsenteret med en eller flere ryttere, og kiggede man længere tilbage lignede det, at feltet var gået i stå. Vi begyndte, at køre rundt alle mand, men desværre viste det sig åbenbart, at Herning ikke havde fået en med, og de fik vist lukket hullet efter et par kilometer! Øv!

Jeg var efterhånden ved at være lidt brugt, og vidste at det nu nok var tid til at sadle om, og begynde at køre mere passivt, og bruge hovedet lidt. Derfor holdte jeg mig også lidt i ro nede bagved det meste af 5. omgang. Det lignede, at de angreb der kom fik længere og længere snor, og måske ville noget få lov til at køre væk snart, så jeg ville se om jeg kunne ramme det rette, og ikke bare skyde med spredhagl.

Lidt før bakken slap en BACHE-Js.dk-rytter væk med en IBT – BH Carl Ras-rytter. Jeg så et lille hul åbne sig, hvor feltet var ved at gå i stå og angreb. På hjul fik jeg coloQuicks Mads Andersen, og vi blæste forbi de 2 ryttere foran, men desværre blev vi lige fanget før bakken igen.

Angrebet med Mads Andersen

Da vi så ramte bunden af bakken slappede jeg lidt af, da jeg forventede, at jeg kunne glide ned gennem feltet, med der var pludselig kun cirka 10 ryttere der passerede mig. Jeg trådte igen til, og prøvede at klemme mig på hjul, men jeg var for smadret (og for tung) til at jeg kunne komme med, og de smuttede fra mig kort før toppen. Jeg slap igen trådet og fik hevet lidt luft ind, da en ny gruppe på cirka 10 ryttere kom forbi mig. Det gik heldigvis ned af, og her hjalp tyngdekraften mig for en gangs skyld, og jeg kom med på hjul. Op over den næste bakke var jeg pænt presset, men det lignede, at feltet var knækket i flere grupper, så det kunne måske blive seriøst. Så jeg måtte bare hænge på. Jeg var ikke tæt på at blive sat, men jeg havde det hårdt, og da vi ramte toppen gik den lidt i stå, og igen blev hele feltet samlet.

“Tak for i dag, kom godt hjem!” – Hvem har ansvaret?

Da vi kom rundt til mål stod Jesper Laustsen så midt på vejen med det røde flag. Han meddelte kort, at flere ryttere åbenbart havde krydset stregen på Randersvej efter første advarsel og, at det nu ikke kunne forsvares, at fortsætte vores løb. “Tak for i dag, kom godt hjem!”

Efter 1. omgang, hvor jeg selv var en af dem der krydsede vejen, så så jeg ikke flere ryttere gøre det, men omvendt så lå jeg også godt fremme næsten hver gang derude. Jeg tvivler dog ikke på, at det er sket.

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg har det med det. Isoleret set, så er det 100 % rytternes ansvar, og kan vi ikke holde os til de regler der er, så skal vi selvfølgelig stoppes.

Der er dog et MEN, som jeg synes er vigtigt. I min seneste løbsrapport fra Frederikshøj (https://altomcykling.dk/lobsrapport-fra-frederikshoj) fra 2019, så er det desværre ikke første gang det sker. I 2019 blev flere felter også stoppet, og fik advarsler. Dengang blev vores løb dog ikke stoppet, heldigvis.

I år ved jeg, at mange felter ud over A-feltet blev stoppet og modtog advarsler. A-feltet var dog det eneste der blev stoppet før tid.

Cykelryttere er idioter. Vi tænker os ikke om, og når man måske sidder sidst på viften og har valget mellem at blive sat af, eller krydse en linje, som ikke nødvendigvis er farlig i det øjeblik man gør det, så gør man det. Så måske er det på tide, at arrangøreren også tænker over det.

Jeg har stor respekt for Jesper Laustsen og alle de andre grutter fra Frederikshøj, der havde lavet et vanvittigt godt løb, med 1000 skilte om ensretning af veje og så videre. Dertil kan der slet ikke sættes en finger. Og jeg ved, at de ikke har lukket løbet, bare fordi de kunne eller fordi beslutningen var nem (og den er sikkert ikke engang truffet af dem, men af en kommisær måske?).  Måske skulle man bare fremadrettet se, hvad man kunne gøre ved Randersvej, når nu flere felter konstant falder i, år efter år. Måske en anden rute, men ellers måske bare noget hegn på Randersvej. Det behøves ikke engang være alle 500 meter, hvilket ville være voldsomt. Sektioner af lidt kegler med afspærringsbånd måske?

I hvert fald ærgerligt for alle parter.

Og det er ikke fordi jeg synes det er uretfærdigt at vi blev stoppet. Den er sgu fair nok. Vi har nok bare brug for hjælp, fordi at man glemmer spillereglerne i kampens hede. Bliver der ikke gjort noget ved Randersvej, så kan jeg næsten forsikre om, at vi vil stå i samme situation igen om et års tid, desværre.

Strava-data her: https://www.strava.com/activities/5307110980/overview
TrainingPeaks-data her: http://tpks.ws/2WT7INZ5NPHYDTI4FEYTRMETSU

 

I næste uge står den på Pinsecuppen, når Silkeborg, Herning og Randers tager imod os.