De "hurtige" ryttere er klar til start.

TST Langelinie – cykelløb i perfekt vejr!

AoCs Torben Bartholin og Uggi Kaldan var til start på 135km ruten til TST langelinie i går. Det blev til en fantastisk dag på rammen, hvor der både blev kørt lidt taktisk, og full gas. Supermotionisterne fra Fhøj var også til start, de kørte stærkt, men fair! 

Af: Uggi Kaldan og Torben Bartholin 

Rigtigt sjovt motionscykelløb

TST Langelinieløbet har en rigtig fin velorganiseret målzone, med super forplejning!

Torben: Havde egentlig ikke planlagt at køre TST, men Uggi fik mig overtalt i sidste øjeblik. Havde derfor ikke rigtigt kigget på løbsdetaljer inden start, men der er vel styr på det, når nu man er blevet inviteret? (Der var totalt styr på det Torben… :D :D). Fik at vide jeg skulle troppe op klokken kl 9.15 v. indskrivningen, og tænkte at så gik starten vel klokken kl. 10.00?

Først da jeg lander klokken 9:20 finder jeg ud af at vi skal afsted klokken 9.30…. Det gav lidt stress på! Jeg skal lige nå at smide en rygsæk, og en trøje, pludselig er klokken 9:27. Der er simpelthen ikke tid til at købe et nummer. Vi får dog styr på det efter løbet, for selvfølgelig kører AoC ikke uden nummer. 

Uggi: Der er ingen grund til at møde alt for tidligt op til et motionscykelløb der ligger lige i baghaven, så jeg tænker at 15 minutter inden start er rigelig tid til at få købt nummer og nå til start. Torben ville vist gerne have haft lidt mere tid, han når i hvert fald ikke nummeret. Det får vi heldigvis klaret bagefter. Jeg glæder mig vildt meget til race i dag. Jeg har for første gang i år, rimeligt friske ben, og vejret er intet mindre end perfekt. Det skal nok blive en god dag er jeg sikker på! Torben spørger om jeg har en ekstra flaske med i baglommen, det havde jeg ikke. Det burde jeg have haft! 

Torben: Starten går og efter den indledende stress har lagt sig får jeg kigger lidt rundt, er ikke klar over hvor mange vi er til start, men det føles som om at vi er ret mange. Der er ok fart på fra start uden at det er fuld gas. Der bliver stukket lidt i højre og venstre uden nogen dog kommer afsted.

Uggi: Der bliver kørt ret stille fra start, men der kommer lidt mere liv i feltet, efter en enkelt Fhøj rytter kommer afsted i front (Jeg tror det er Vesterlund?). De andre Fhøj ryttere kører fint med rundt i front, selvom de har en rytter uden foran, det er sgu fair nok. De forsøger også at få skabt et udbrud der kan køre efter. På et tidspunkt ender jeg i en gruppe der har et lille hul sammen med Rolf Broge, Allan Føns  fra Fhøj samt Henrik Bjerring. Vi kører lidt rundt, men jeg må fortælle de andre at det er for hårdt for mig. Æv – men man har jo de ben man nu engang har. 

Vi falder tilbage til feltet, og ikke længe efter kommer nogle Fhøj ryttere så afsted igen, og kort efter kører 3 ryttere mere op til dem. De 5 ryttere får samling og et stykke tid kan vi se dem ude i front, men de kører stille og roligt væk fra feltet. De hurtige er kommet afsted, vi andre sidder tilbage, det er helt fint. Det virker i hvert fald ikke som om der er nogen i det resterende felt, der har mod på togt. 

De “hurtige” ryttere er klar til start, faktisk var det en meget lige gruppe på 135eren i går. Tror rigtig mange havde det sjovt. 

Torben: Efter ca en time er der kommet 6-7 mand afsted som vi ikke ser før mål. Vi er nok stadig en flok på 40 mand, men det er langt fra alle der bidrager til arbejdet i front. Dem der gør, de gør det dog rigtig godt, men det er svært at få etableret et udbrud. Det er faktisk først da vi kommer ind på de sidste 30 – 40 km at det begynder at tynde lidt ud i feltet.. Jeg havde lovet teamchefen at køre lead out for ham, men på Borum Eshøj var der ved at være udsolgt for ham. Jeg var også selv ved at blive sat af, men det lykkedes mig at komme tilbage og være med til at køre spurten i gruppen efter vinderne. Jeg bliver vist 10er, og ender samlet nr 16, Super fedt race.

Uggi: Efter de 6 i front er kommet afsted bliver der kørt rimeligt konservativt i feltet, klassisk motionsløb, med en god flok der vælger at sidde på dæk det meste af dagen. Torben og jeg forsøger flere gange at få splittet tingene lidt ad, og der er flere ryttere der hjælper, men vi er ikke stærke nok til at komme afsted. Jeg får nok brugt lidt for mange kræfter oppe forrest, men jeg har ikke tålmodighed til at sidde og gemme mig en hel dag, selvom det helt sikkert ville være klogere. 

Ved Gjern Bakker forsøger jeg at lave lidt ravage, dog uden det lykkedes, og da vi så nærmer os Borum Eshøj (som også indgår i Ronde van Borum som AoC organiserer, så den bakke kender jeg) kan jeg godt mærke mine ben er ved at være noget slidt. Jeg er også løbet tør for vand, og er jævnt tør i munden, det er ikke så godt. Jeg ved bakken vil blive træls for mig, så jeg forsøger at komme lidt på forkant og komme afsted et stykke tid inden, men desværre kører feltet hurtigt når man stikker, så der er samling da vi rammer bunden. Min forcering inden bakken koster, og jeg må slippe de bagerste lige inden toppen. 

Sammen med en enkelt anden rytter der også har måttet slippe kommer vi dog tilbage, men lige som vi rammer det bagerste af gruppen, får jeg krampe, æv! De næste par kilometer må jeg rulle det ud, jeg banker og slår på mit baglår og bander det langt væk. Jeg er ikke frisk, men jeg føler heller ikke der er udsolgt, så det er træls. Får mig dog mandet op og kørt en enkelt rytter ind foran mig. Vi følges et par kilometer hvor jeg sidder på dæk og sunder mig. 

ca.20km fra mål forsøger han at sætte mig på en bakke, men nu har jeg fået pusten igen, så jeg følger rimelig let med, og kører kontra da han går lidt kold, jeg får hurtigt et par 100 meter, og ser ham ikke igen får mål. De sidste kilometer kører jeg solo, og kommer i mål som nummer 34. På side 1 af resultatlisten, som er årets målsætning (til alle løb) – en super dag. 

Et rigtigt godt organiseret cykelløb! 

TST har kreeret en virkelig fed cykelrute, med et rigtigt godt miks mellem bakker, sving og gode tonserstykker, det er rigtig godt skruet sammen. Skiltningen er god, men skal man være pernitten kunne de godt være lidt større, og enkelte steder var de sat lidt for tæt på svingene, så man så dem lidt sent. Vi er dog ude i småtingsafdelingen! Der var flagvagter på næsten alle udsatte steder, hvilket også var super fedt. 

På 135kms ruten var der både Masterbil og 2 motorcykel MCere med. Masterbil og den ene MC kørte med de forreste da de kom afsted, men da der var god samling i front lang hen i løbet, så havde vi faktisk MC ude foran det meste af dagen, det var rigtigt fedt! Stor ros til ham. En enkelt gang missede han et højresving, som betød at nogle ryttere kom på afveje, heldigvis var det ikke noget der fik afgørende betydning for løbet, de kom rimeligt hurtigt tilbage alle sammen (tror jeg?). 

Et super fedt race! 

Drama på 90 kilometers ruten…

Jeg læste et sjovt indlæg på FB hvor nogle hurtige drenge fra Sabro CK klager over at der også var andre hurtige drenge til start på 90km ruten. 

Der blev bl.a. pebet lidt over at de hurtige bagere kørte 90 kilometer og ikke 135. Jeg fik fortalt at flere af dem havde planer senere på dagen da jeg snakkede med dem efter løbet, så det var altså ikke fordi de ikke mente de kunne køre med på 135km ruten, (det ved vi jo allesammen at de kan).  Det jeg synes var mest sjovt var dog at gutterne der beklagede sig fra Sabro CK, jo tydeligvis selv var stærke nok til at køre 135, hvorfor kørte I ikke selv den lange drenge? Det turde I måske heller ikke?? :P 

Det lød mest af alt som om det var en meget lige kamp i front, og at alle ryttere der blandede sig i topstriden uden problemer kunne have kørt 135 km. Vi glæder os til at se jer alle sammen på 135eren næste år, og skal vi så ikke være enige om at man ikke piver over at der er hurtige ryttere til start, når man selv ender i finalen! Så er man vist selv en af de “hurtige”.  (Ja ja, vi må gerne drille jer lidt ikke :) )

Nå, sjov og ballede. I den mere tarvelige ende så var der en rytter på 90eren der ikke lige gad at købe startnummer, men alligevel valgte at køre med i hug og dermed have stor indflydelse på løbet. Vi gider ikke nævne nogle navne, men vi kan da lige nævne at du kan nå at betale for din start endnu på Mobilepay: 20 20 20 15 – så bliver de nok glade hos TST! 

Nu vil jeg spise en velfortjent burger :D – #notapro! – Vi ses til Grejsdalen!