Onsdag var dagen hvor det top hippe mærke Rapha åbnede deres “pop up cycle club”, i København, den første af flere på en større tour, der naturligvis skal vise Rapha frem, men også varsler et nyt fokus fra Raphas side.
Af: Uggi Kaldan
Online only!
AltomCykling.dk var forbi åbningen af butikken onsdag aften og fik og en snak med Raphas Europæiske Marketing Manager Ricky Buckenlei, der overraskende nok viste sig at være en kvinde, fedt nok når man i det øjeblik vidste man havde dummet sig og skrevet “see you man” som svar på invitationen til åbningen, det tog Ricky nu med et smil da jeg nævnte det. Vi spurgte lidt indtil idéen bag disse “pop up stores” og det var et lidt overraskende svar vi fik.

Ricky forklarede: Rapha er en online butik, og det går hurtigt med kollektionerne, det har skabt problemer med de faste “stores” der har haft svært ved at købe ind, og blive holdt ajour med det nyeste nye (i hvert fald ifølge Rapha selv) – det tager Rapha ny konsekvensen af og bliver “online only” – altså ingen fysiske butikker fremover, dog løbende mindre “pop up stores” som den der netop er åbnet i KBH, og som nogen måske har bemærket, på Mallorca, de sidste par år.

Det er altså slut med Rapha i f.eks. butikken Soigneur, det er de nok kede af, men som de netop har annonceret på Facebook, så har de allerede fanget det næste “nye og hippe” – nemlig fænomenet med strømperne, Sean Sako, også kendt som Sako7, det kommer man nok til at se en del af på de danske landeveje i 2016 gætter vi på.
Evening rides og kaffe, det holder.
Konceptet bag Raphas Pop Up stores – eller pop up Cycling Clubs er ikke nyt, men naturligvis fedt (som sædvanlig når det er Rapha) – Rapha inviterer på fællesture fra butikken, der er dømt hygge med kaffe både før og efter og derudover, foredrag, cykelløb på TV, og mere kaffe, alt sammen pakket ind i masser af tøjstativer med noget af det fedeste cykeltøj på planeten, worth a visit.
Læs hele programmet for Rapha Pop Up Cycling Club CPH – HER

