Fik her til morgen muligheden for at hoppe i en servicebil hos Virtu til GP Herning. En fed mulighed, det er ganske fortrinligt at tage billeder samtidig med at mekanikere stresser om ørene på én, lytter til radio og ringer til hinanden og koordinerer hvem der har hvad tilbage i bilen. Alle havde mange defekter i dag var mit indtryk.
TEKST OG FOTO UGGI KALDAN
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””] De sidste forberedelser inden løbsstart, elsker de kongeblå cykler fra Storck, som Virtu kører på i år.[/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Mads Pedersen var også til start, og fik på dagen hjælp til service af Virtu, større er dansk cykling alligevel ikke, vi hjælper hinanden![/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Danmarksmester Mads P er ikke for fin til lige at smøre sin egen kæde[/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Pavé nr. 2… eller bare 2eren, egentlig havde vi ikke service her, men vi nåede forbi. Når det er tørt som i dag, er der næsten altid garanti for fede billeder. [/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””] Der var masser af punkteringer, men det betyder ikke man er ude. Der er fri opkørsel i GP Herning. Det blev benyttet flittigt.[/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Kasper Asgren (Quick Step) var i et lille huk v.4. Pavé. Han havde en sjov dag på sin Tarmac Disc fortalte han efter løbet. Han punkterede i øvrigt heller ikke, gode turbo dæk dér! [/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]På det her tidspunkt strammede kæden allerede lidt for en del ryttere… [/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Quaade havde ikke en super dag, og blev så også ramt af en bil der førsøgte at overhale ham. Der er ikke sket noget alvorligt, men træls![/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Asgren er væk fra fronten og følges nu med Mads Pedersen. De ligger i skarp forfølgelse af frontgruppen. [/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Løbet nærmer sig sin afgørende fase og der blev stadig jagtet bagfra. Her igen Mads der fører an (måske en tilfældighed). Han nåede ikke vist ikke op inden finalen.[/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Defekter over alt og masser af servicebiler, det er opskriften på fede billeder[/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Jakob Egholm sad med næsten indtil det blev sjovt, her på løbets næstsidste pavé sammen med løbets senere vinder Troels Vinther. [/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]I finalen kørte Troels væk fra Casper Folsach der ellers var kommet flot tilbage. Da Jonas Aaen nærmede sig bagfra på de sidste omgange i Herning, følte Folsach han blev nødt til at holde kæden stram, da han ikke havde lyst til at spurte imod Jonas. [/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””] Den fordel udnyttede Troels. Umiddelbart inden Aaen fik kontakt rykkede Troels, og så endte Folsach på 3.pladsen. Det var efterfølgende en afklaret Folsach på podiet, der havde svært ved at se hvordan han kunne have gjort det anderledes. Ærlig snak. Suveræn sejr til Riwal CeramicSpeed Cycling Team, og stort tillykke til Troels. [/perfectpullquote]
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Kæmpe tak til Virtu´ service drenge for at lade mig køre med rundt! – og som en lille sjov detalje, sejt kørt af Niklas Larsen der punkterede ikke mindre end 9!!!! gange, og stadig gennemførte løbet!?? :D Respekt. Vi ses næste år. [/perfectpullquote]